شرکت هیرکانیا

ساخت وبلاگ

هنگامی که بدون Safely Remove کردن کول دیسک تان آن را جدا می کنید، ویندوز عصبانی شده و پیغام های خطایی را نشان می دهد. اما چرا هنوز این مساله اینقدر مهم است؟ اگر هیچ گاه فلشهای یو اس بی و هارد دیسک های USB مان را safely Eject نکنیم، چه اتفاقی برای دستگاه های مان خواهد افتاد؟

 
بگذارید اینگونه بگوییم: اغلب اوقات که عجله داریم، کول دیسک یا هاردمان را بدون اینکه روی آیکون safely remove کلیک کنیم و مراحل لازم را پشت سر بگذاریم، از کامپیوتر جدا می کنیم. و خوشبختانه کم پیش آمده که با مشکلی روبرو شویم.
 
واقعا چه دلایلی پشت کلیک روی آیکون safely remove نهفته است؟ و آیا ممکن است زمانی به دلیل رفتار نامناسب، اطلاعات روی کول دیسک مان پاک شوند؟
 

و پاسخ:

بله هر اتفاقی ممکن است، و این بیشتر بستگی به این دارد که آیا هنگام جدا کردنش، کامپیوتر در حال خواندن و نوشتن اطلاعات روی این ابزارها است یا خیر؟
 
هنگامی که درایو یو اس بی را به کامپیوتر وصل می کنید، اجازه خواندن و نوشتن بدون محدودیت داده ها را از روی آن می دهید که برخی از آنها هم کش می شوند.
 
کش شدن اطلاعات باعث می شود داده ها بی درنگ روی درایو یو اس بی نوشته نشوند. بلکه ابتدا روی رم کامپیوتر نگهداری شده و سپس به محل اصلی منتقل می شوند. حال اگر هنگامی که هنوز فایلها به کول دیسک منقل نشده اند یا اینکه در حال نوشته شدن روی آن هستند، به صورت ناگهانی درایو را جدا کنید؛ آنگاه ممکن است نتیجه کار فایل های ناقص باشد.
 
به هر حال ویندوز به صورت خودکار کش را برای ابزارهای USB غیرفعال می کند، مگر اینکه شما خودتان آن را فعال کرده باشید. لذا در صورت غیر فعال بودن کش می توان گفت اگر در حال خواندن و نوشتن روی کول دیسک نیستید، جدا کردن آن بدون Safely Remove هم تقریبا بدون خطر است.
 
البته استفاده از آیکون Safely Remove Hardware نیز یک سطح امنیتی اضافی برای جلوگیری از نابودی اطلاعات تان است.
 
اگر به گونه ای عمل کنیم که فایلها به درستی بسته شوند، می تواند باعث حفظ اطلاعات، اشاره گرها و شاخصهای اندازه فایل شود. هنگام نوشتن اطلاعات درون دیسک، کامپیوتر همیشه بافر را خالی نمی کند و تنها بخشی از داده ها نوشته می شوند. استفاده از رویه صحیح جداسازی می تواند باعث اطمینان از این موضوع شود که اطلاعات و اشاره گرها در وضعیت مناسبی قرار دارند.
 
نظر شما در این خصوص چیست؟
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 12:51

حتما به خاطر دارید که چند روز قبل به دنبال کنفرانس اعلام نتایج فصل مالی اخیر گوگل، سهام این شرکت با جهش خیره کننده ای برای اولین بار از مرز ۱۰۰۰ دلار عبور کرد. لری پیج در آن کنفرانس تلفنی اعلام کرد: 

 
«مردم عادت دارند درباره تاثیر تکنولوژی در کوتاه مدت غلو کنند، ولی از آن طرف، ابعاد تغییر در بلندمدت را دست کم بگیرند.»
در نقل قول بالا، به جای کلمه «تکنولوژی» واژه «گوگل» را بنشانید تا معنایی را که پشت حرف لری پیج پنهان شده، دریابید و زنگ ها برای تان به صدا در آیند و شاید بخواهید ادامه این مطلب نه چندان بلند را بخوانید.
 

فصل به فصل تحلیلگران از آقای پیج می خواهند درباره پیشرفت پروژه های جاه طلبانه گوگل، نظیر خودروهای بدون راننده، فایبر، گلس و ... صحبت کند و پاسخ همیشه یکسان است. خودروی بی راننده «تازه در روزهای اول کار است» و گوگل فایبر «به نظرم تازه روزهای آغازینش است، ما تازه شروع کرده ایم.» و الی آخر.

چنین محصولاتی، پس از عبور از روزهای اولیه توسعه، تازه اثر خود را بر دنیا و زندگی روزمره مردم خواهند گذاشت. ولی قولی که بر پیشانی آینده شان حک شده، شاید بتواند لحظاتی توجه شما را از تغییری که امروزه گوگل با آوردن دنیای وب به موبایل ها به وجود آورده، دور کند.

گوگل شرکتی است که همه را به هم وصل می کند. مردم را به اطلاعات، مردم را به مردم، مردم را به شرکت ها، شرکت ها را به مردم، و ... اما در این میان چیزی که درآمدهای میلیاردی گوگل را رقم می زند، فروش تبلیغات است. ۳ درصد کل تبلیغات جهان در دست گوگل است، این یعنی جای ۹۷ درصد پیشرفت وجود دارد؛ زیرا بلندپروازی و توانمندی گوگل، سرمایه گذاران را دیوانه فتح سهم بیشتری نسبت به آن ۳ درصد کرده.

یک جورهایی گوگل اکنون بسیار تحسین بر انگیزتر از فیسبوک است و نزدیک تر به آن آینده ای که همه فکر می کردیم زاکو و یارانش رقم خواهند زد. شاید میلیون ها نفر از مردم با فیسبوک و اپلیکیشن موبایلش روز را به سر کنند ولی گوگل هوشمندانه تر از فیسبوک، خودش را مثل یک گربه ملوس در زندگی ها جا کرده (شاید عبارت سگ با وفا معنا را بهتر می رساند، ولی آن بیرون هزاران نفر آماده سوء تفاهم با نارنجی هستند!)

گوگل در یک کلام موثرتر از فیسبوک است. یک هفته در فیسبوک نباشید، دنیا به آخر می رسد؟ اصلا چند تا از دوستان فیسبوکی تان را از نزدیک دیده اید؟ فیسبوک بیشتر دریچه ای است برای سرک کشیدن در زندگی دیگران. اما این طرف، یک روز از گوگل دور باشید، نفس کشیدن اینترنتی برای تان سخت می شود. انسان در اینترنت اما دور از گوگل، مثل خرگوشی است که از کلاه یک تردست بیرون آمده، آخرش باید برگردد پیش او.

تلاش سخت گوگل برای آوردن عده بیشتری از کاربران به گوگل پلاس، در راستای جبران فاصله در تنها زمینه ای است که این شرکت از فیسبوک عقب مانده. کروم بوک ها روز به روز بیشتر خودشان را در بین مردم -به خصوص دانشجویان- جا می کنند، موتورولا هنوز یک زنگوله پای تابوت است، ولی اکنون زود است، صبر کنید، شاید آخرش مقام خوبی دست و پا کرد.

بخش های زیادی مثل کسب و کارهای محلی، اپلیکیشن های تجاری، رسانه های سرگرمی ساز، و ... هستند که گوگل ترکیبی ناهمگون از رشد آرام و موفقیت را نشان داده. ولی برای همه، اینها فقط قله های دیگری هستند که دیر یا زود جاه طلبان مانتین ویو فتح شان خواهند کرد. پس باز هم امیدواری به آینده گوگل بیشتر می شود.

می گویند استیو جابز در آخرین دیدار به لری پیج نصیحت کرد که انرژی و تمرکز شرکتش را بر روی محصولات معدودی نگه دارد، نه اینکه به هر شاخه ای آویزان شود. ولی پیج درست به راه بر عکس رفت.

گوگل آنقدر محصول و خدمت خوب دارد که شما اگر از این یکی استفاده نکنید، آخرش از آن یکی بهره می برید، یا شاید از یک چیز سوم یا چهارم. این درست بر عکس فیسبوک است، راه رسیدن به فیسبوک فقط یکی است؛ یک اپلیکیشن، یک سایت. ولی راه های رسیدن به گوگل بسیار است؛ گوگل پلاس، جیمیل، یوتوب، هنگ اوتس، والت، فاینانس. وآو (این فقط آوایی برای ابزار تعجب است، نه یک محصول!)، اندروید و ...

بله در بیرون از حوزه جستجو، یوتوب و اندروید، به نظر نمی رسد گوگل سلطه ای داشته باشد. بوکس، نیوز، ارث (نه آن ارث)، و ... همه عالی هستند ولی نه سلطان بازار خود. اما مقیاس تغییر در بلند مدت، چیزی است که گوگل را از همه متمایز کرده. گوگل ریشه های مختلفی می دواند و فقط یک محصول نیست. کروم را نگاه کنید که چطور به درون سیستم عامل های مختلف نفوذ کرده و آنها را گوگلی تر از هر زمان دیگری می کند.

تازه ما به سرمایه گذاری گوگل در شرکت های دیگر و پیله هایی که در انتظار بیرون آمدن کرم ابریشم هستند، اشاره نمی کنیم (حوصله اش را نداریم، نداریم دیگر!) اما به جای آن به ستاره ای کم رو ولی بسیار مهم اشاره می کنیم. یک ساز اگر سیم های ناکوکی داشته باشد، ساز نیست، وسیله شکنجه روانی است. گوگل را در آینده چه چیزی کوک خواهد کرد؟ گوگل پلاس؟ نه، Google Now!
 
به طور خلاصه، گوگل در تلاش است رابط کاربری آنی (زنده یا real time) زندگی های ما شود. می خواهد از کادر جستجو بیرون بزند، جاه طلبانه از تجربه زندگی دیجیتال ما آویزان و تبدیل به خود آن تجربه شود! و ابزار انجام این کار Google Now است.
 
خلاصه مطلب اینکه، آنچه گوگل برای بلندمدت در نظر دارد را دست کم نگیرید. ما انسان ها روزگاری با بازوهای بلند موتورهای جستجوی اینترنتی زندگی می کردیم، بعد پا به قلمروی شبکه های اجتماعی گذاشتیم، و در حالی که مارک زاکربرگ مشغول گراف سرچ  کم فایده اش است، گوگل با نقشه دانش و Google Now به دنبال رقم زدن یک تجربه رفته؛ کدهای گوگل زیر پوست تجربه زندگی روزمره ما قرار دارند.
 

دنیای وب دیگر فقط به دنبال وصل شدن به ما یا وصل کردن ما به دیگران نیست. دنبال این است که جزئی از زندگی مان باشد. بعضی ها به آن خوشامد می گویند و برخی هم لعنت می فرستند. ولی اگر فکر می کنید قادر به نام بردن از فقط یک شرکت هستید که بهتر از گوگل در مقام انجام این کار بر خواهد آمد، خواهش می کنم راحت باشید و بخت خود ر

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 12:44

خیلی هم دور نیست زمانی که گویندگان خبر، متن های شان را از روی کاغذ می خواندند و از کامپیوتر و ابزارهای دیجیتال خبری نبود. همین چند سال پیش بود که سر و کله کامپیوترهای رومیزی در اتاق خبر بسیاری از شبکه های تلویزیونی پیدا شد و سپس، به تدریج آن کامپیوترها جای خود را به لپ تاپ ها دادند. پس از آن هم که تبلت ها جای خود را در دست خبرنگاران و گویندگان خبر باز کردند. اما شرایط، پی در پی در حال تغییر است. با نگاهی به اتاق خبر شبکه فاکس نیوز اوضاع آینده دستتان می آید!

 

هنوز نمی توان با صراحت، این صفحه نمایشگرهای بزرگ را تبلت خواند، ولی حداقل می توان آن ها را به عنوان صفحات لمسی ۵۵ اینچی قلمداد کرد. اولین سوالی که به ذهن خطور می کند در مورد شرکت سازنده این تبلت ها است. آیا خود شبکه فاکس این دستگاه ها را ساخته؟ سامسونگ که در زمینه نمایشگرهای بزرگ ید طولایی دارد، پشت این ماجرا است؟

جواب این سوال ساده تر از این ها است. اینها تبلت های بزرگ مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز 8 هستند که محیط کاری شبکه فاکس را شبیه فیلم های علمی تخیلی کرده اند. مایکروسافت پس از تصاحب شرکت "پرسپکتیو پیکسل" در جولای ۲۰۱۲، به این کسب و کار روی آورده و به یکی از تولیدکنندگان اصلی برخی از بزرگترین صفحات لمسی در دنیا تبدیل شده. در حال حاضر صفحاتی لمسی با اندازه های بزرگتر از ۸۰ اینچ هم تولید می شوند.

 

اتاق خبر جدید شبکه فاکس نیوز برای مایکروسافت تبدیل به یک فرصت تبلیغاتی شده تا کاربرد تجاری این گونه محصولات را به عموم مردم نشان دهد. استفاده از صفحات لمسی بزرگ، زیر دست کارکنان اتاق های خبر، احتمالا به زودی به سایر شبکه های تلویزیونی دنیا سرایت کرده و بازار جدیدی برای عرض اندام تولید کنندگان این تجهیزات فراهم می کند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 29 مهر 1392 ساعت: 14:05

مدت ها همه منتظر از راه رسیدن آپدیت ویندوز ۸.۱ بودند ولی به نظر می رسد به روز رسانی جدید برای نسخه آرتی چندان خوش یمن نبوده و نصب ویندوز آرتی ۸.۱ باعث شده تعدادی از دستگاه ها به طور کامل دچار مشکل شوند و کل داده های کاربران از روی آنها پاک شود.

 
اکنون مایکروسافت در حال تحقیق برای رفع مشکل پیش آمده است و ویندوز آرتی ۸.۱ را از فروشگاه ویندوز برداشته تا دستگاه های دیگری به نحسی آرتی ۸.۱ گرفتار و جزغاله نشوند.
 
خوشبختانه تاکنون چنین مشکلی برای ویندوز ۸.۱ گزارش نشده و فقط دستگاه های ویندوز آرتی به مشکل برخورده اند. قرار است به زودی مایکروسافت آپدیت جدید و بدون مشکل را روی سایت خود قرار دهد. تا آن موقع بهتر است به سراغ آپدیت دستگاه خود نروید.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 29 مهر 1392 ساعت: 13:58

در یک حرکت عجیب و گیج کننده، لنوو لپ تاپ A10 را رونمایی کرد. یک محصول اندرویدی ۱۰.۱ اینچی که ممکن است بسیاری از ما به دنبال آن بوده ایم. البته آنهایی که کروم بوک های گوگل را نپسندیده اند. البته شاید هنوز زود باشد که یک لپ تاپ فقط با اندروید ۴.۲ عمل کند. لذا لنوو آن را در حالت دوگانه laptop-mode و stand-mode قابل استفاده ساخته است.

 
مشخصات A10 را اینگونه می توان لیست کرد:
- نمایشگر ۱۰.۱ اینچی اچ دی لمسی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل.
- پردازنده ۴ هسته ای ۱.۶ گیگاهرتزی RK3188 Cortex-A9
- رم ۲ گیگابایتی
- فضای ذخیره سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی
- دوربین وبکم ۰.۳ مگاپیکسلی
- اسپیکرهای استریو
- کیبورد و ترک پد
- سیستم عامل اندروید ۴.۲ با نرم افزارهای اختصاصی لنوو
- ۹ ساعت عمر باتری
 
گفته می شود لنوو این لپ تاپ را به برخی از اپلیکیشن های ویژه خود مجهز کرده که از آن جمله می توان به لانچر اپلیکیشن ها، نوار ابزار و نوار وضعیت اشاره کرد که به شکل مبدعانه ای مجموعه اپلیکیشن های نصب شده و دسکتاپ را در اختیار کاربر می گذارند. 
 
البته مولتی تسکینگ اندروید و همچنین امکان سویچ میان اپلیکیشن ها هم در اینجا فراموش نشده است. و همان طور که از یک لپ تاپ انتظار می رود، برنامه مدیریت فایل و پوشه ها هم روی آن نصب شده است.
 
هنگامی هم که آن را روی حالت stand-mode قرار دهید دیگر لازم نیست که از موس و کیبورد استفاده کنید. بلکه صفحه لمسی همچون یک تبلت به یاری تان می آید. و مهمترین بخش داستان اینکه لنوو هنوز درباره قیمت یا زمان عرضه این لپ تاپ به بازار، چیزی نگفته است.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 28 مهر 1392 ساعت: 15:34

گوگل در جای جای دنیا مراکز داده بزرگی را بر پا کرده و میلیون ها سرور در اختیار سرویس های مختلف این شرکت هستند تا حتی ثانیه ای در خدماتش وقفه نیفتد و از همراهی مردم دنیا باز نماند.
 
شاید تصور کنید که دیتاسنترها جذابیت عمومی ندارند و تشکیلات گوگل هم مثل سایر شرکت ها است و ارزش بازدید ندارد. ولی از طرف دیگر، شاید با مطالعه این مطلب نظرتان درباره دیتاسنترهای گوگل عوض شود. هر چه نباشد، گوگل حالا با ارزش ترین شرکت اینترنتی-نرم افزاری دنیا است و قاعدتا همه کارهای آن با سایرین فرق دارد.
 
 

بخشی از سیستم خنک سازی - این بخش، قسمتی از سیستم خنک سازی سرورها در پایگاه داده گوگل واقع در هامینای فنلاند است که در آن تنها از آب دریا برای خنک سازی استفاده می شود.
 

نمای خارج پایگاه داده آیووا - این نمایی خارجی از دم و دستگاه خنک سازی سرورهای گوگل در پایگاه داده آیووا. یک دسته آهو هم در زیر درخت ها مشغول چرا هستند.
 

لوله کشی های رنگی - چنانچه به داخل یکی از پایگاه ها سرک بکشیم با رنگ هایی روبرو می شویم که تداعی کننده رنگ های لوگوی گوگل هستند. لوله های آبی رنگ آب خنک را به داخل می آورند و آب گرم از طریق لوله های قرمز خارج می شود. رنگ ها به تعمیر و نگه داری راحت تر کمک می کنند.
 

سرورهای ذخیره کننده اطلاعات - این دو ردیف سروری که می بینید، بخشی از سرورهای پایگاه داده داگلاس کانتی هستند. نورهای آبی رنگ به عنوان LED های نشاندهنده وضعیت سرورها عمل می کنند و از نوع کم مصرف هستند.

بالاتر از سرورها - پایگاه داده های مختلف گوگل نیازمند فضای کافی و نیز ساختار مستحکم برای حفظ دسترسی همیشگی مردم دنیا به گوگل هستند. فضاهای باز و سقف های بلند به دور شدن هوای گرم از سرورها کمک می کند.

در اکثر پایگاه داده های گوگل شاهد استفاده از سازه های فلزی هستیم. این سازه ها یا به طور اختصاصی ایجاد شده اند یا کارخانه های قدیمی هستند که گوگل آنها را خریداری و تجهیز کرده تا دیگر نیاز به برپایی محل هیا جدید نداشته باشد.
 

اتاق شبکه یا سوییچ - در داخل اتاق شبکه یک مرکز داده گوگل، تعداد زیادی روتر و سوییچ قرار دارد که کمک می کند دیتاسنترهای عظیم گوگل بتوانند با یکدیگر حرف بزنند. نسبت این اتاق بزرگ به کل دیتاسنتر، نسبت مودم شما به کامپیوترتان است!
 

خنک سازی اتاق سوییچ - برای خنک سازی اتاق شبکه دیتاسنتر آیووا، سیستم دمیدن هوای سرد از کف اتاق تعبیه شده و جداره های پلاستیکی در دور تا دور کمک می کنند هوای گرم از سرورها دور بماند.

گوش بزرگ گوگل در آیووا - این آنتن بزرگ در مرکز داده آیووا در اصل متعلق به بخش سرویس دسترسی گوگل است که تامین کننده دسترسی کاربران اینترنت به گوگل در سرتاسر دنیا است. در ضمن بخشی از خدمات سرویس اینترنت پر سرعت گوگل فایبر نیز از طریق این آنتن ها پشتیبانی می شود.
 

استفاده مجدد از تانکرها - این تانکرها که زمانی در یک کارخانه تولید کاغذ در فنلاند استفاده می شدند حالا توسط گوگل بازیابی شده اند تا در دیتاسنتر هامینا مورد استفاده قرار بگیرند.
 

لوله های U شکل - این لوله ها که در فضای باز هستند، طوری طراحی شده اند تا بسته به دمای مایع خنک کننده ای که درون شان جریان دارد، منقبض و منبسط شوند و آسیب نبینند.
 

کابل های رنگی - درست مثل لوله ها، کابل ها هم در دیتاسنترهای گوگل با رنگ دسته بندی می شوند تا در صورت خرابی، جایگزینی آنها آسان باشد.
 

سیستم اطفای حریق - لوله هایی که می بینید، درون شان آب با فشار بسیار بالا قرار دارد و شیر فلکه های خودکار همیشه آماده هستند تا در صورت آتش سوزی وارد عمل شوند.
 

تانکرهای آب - این تانکر آب در پایگاه داده برکلی نزدیک ۲۴۰ هزار گالن آب را در خود دارد که برای خنک سازی قلب پایگاه از آن استفاده می شود.
 

سیستم پشتیبان گیری موتور جستجو - اینجا اتاق پشتیبانی گیری در دیتاسنتر برکلی است که در آن هر نوار ذخیره اطلاعات، یک بارکد اختصاصی دارد و سیستم رباتیک گوگل قادر به انتخاب نوار صحیح در مواقع نیاز برای بازیابی اطلاعات است.

اتاق کنفرانس پایگاه داده هامینا -

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 28 مهر 1392 ساعت: 15:25

 مانی بود که تب کامپیوترهای خانگی حسابی داغ شده بود و کسانی که از آن سر در می آوردند و خود را گیک این کار می دانست، حداقل یک بار خودشان کامپیوتری را سر هم کرده اند. اگر چه این راه ارزان تر تمام می شد، اما در این میان اغلب افراد ترجیح می دادند کامپیوترشان را از شرکتها خریداری کنند و فکر می کردند آنها بهتر می دانند چگونه قطعات را سر هم کرده و به اصطلاح  آن را اسمبل کنند.  و البته در کشور ما تقریبا خرید کامپیوتر سر هم شده توسط کارخانه های بزرگ غیر ممکن است.


اما سوال اینجا است که آیا هنوز هم این رویه به صرفه است و منطقی به نظر می رسد؟ و اصلا عقلانی است که هنوز سراغ کامپیوترهای رومیزی و سر هم کردن آنها برویم؟
اگرچه سر هم کردن کامپیوترتان توسط خودتان هنوز هم انعطاف بیشتری در انتخاب امکانات و کنترل هزینه ها به وجود می آورد. اما با توجه به فروکش کردن تب بازار کامپیوترهای رومیزی، اکنون دیگر انجام این کار توسط شرکت ها هم مستلزم پرداخت هزینه اضافه چندانی نخواهد بود.
 

عصر صعود لپ تاپ ها

غیر ممکن است بتوان زوال کامپیوترهای دست ساز گیک ها را بدون توجه به ظهور و صعود لپ تاپ ها تفسیر و تحلیل کرد. زمانی بود که همه از دسک تاپ استفاده می کردند. لپ تاپ ها بسیار گرانقیمت بودند و برای انجام کارهای روزانه تقریبا بسیار کند به نظر می رسیدند.
با کاهش اهمیت قدرت پردازش (به خصوص اینکه در تمامی کامپیوترهای مدرن امروزی می توان قدرت کافی برای وبگردی، اجرای برنامه های معمول همچون آفیس و ... را بدون دردسر در اختیار داشت) و توجه به این موضوع که با هر قیمتی می توان لپ تاپ مناسب را در بازار یافت، اغلب مردم ترجیح می دهند به جای کامپیوترهای دسکتاپ سراغ خرید لپ تاپ ها بروند. و متاسفانه اینجا شما نمی توانید یک قاب خالی لپ تاپ خریده و قطعات مورد نظرتان را درون آن جای دهید. و حتی اگر چنین چیزی ممکن بود، آنگاه با یک دستگاهی فوق العاده سنگین روبرو می شدید.
و سرانجام، برای اینکه به سراغ ساخت یک کامپیوتر دسکتاپ (PC) بروید، مهم این است که شما واقعا یک کامپیوتر دسکتاپ بخواهید. زیرا امروزه اغلب کاربران لپ تاپ های سبک و کارآمد را ترجیح می دهند.
منافع ساخت یک PC
دو دلیل اصلی می تواند باعث شود که شما سراغ ساخت کامپیوتر رومیزی خودتان بروید: انتخاب آزادانه قطعات و صرفه جویی مالی. 
سر هم کردن یک کامپیوتر توسط خودتان، به شما اجازه می دهد تا تمامی مشخصات اختصاصی قطعات را یک به یک انتخاب کنید. و این شرکت نیست که برای شما تصمیم بگیرد کدام قطعات و چه مارکی را درون دستگاه قرار دهد. 
شما حق انتخاب هر چیزی از کیس کامپیوتر تا سیستم خنک کننده را دارید. اینکه یک کیس بزرگ و غول پیکر داشته باشد یا یا کیس جمع و جور. اینکه برای سیستم خنک کننده به فن ها قناعت کند یا یک سیستم خنک کننده آبی کامل و کارآمد سر هم شود. 
و در گذشته انتخاب سر هم کردن سیستم توسط خودتان  باعث می شد که در هزینه ها هم صرفه جویی زیادی کنید. اینکه خودتان قطعات را از شرکت ها و فروشندگان مختلف و با قیمت مناسب تهیه کنید و در کنار هم سوار کنید، احتمالا به صرفه تر از آن است که تمام این کارها را به یک شرکت بسپارید. 
و از سویی هم نتیجه نهایی سخت افزاری قدرتمند است. زیرا شما مطمئنا سراغ CPU قوی تری می روید که راحت تر اورکلاک شود. یا اینکه سخت افزاری را انتخاب می کنید که دوام بیشتری داشته باشد. تا اینکه شرکت قطعاتی را خریداری کرده که سود بالاتری دارند.
کامپیوتری که خودتان سر هم می کنید، برای ارتقا هم دردسر کمتری دارد. شرکت ها معمولا برای خدمات پشتیبانی و گارانتی پشت کیس را برچسب زده و لاک و مهر می کنند. لذا شما بدون مراجعه به خودشان، امکان تغییر در سخت افزار را ندارید. 
نکات منفی ساخت یک PC

این مهم است که به خاطر داشته باشید ساخت کامپیوتر توسط خودتان مشکلات و نکات منفی را نیز به همراه دارد. اولین مورد زحمت و کار بیشتری است که باید متحمل شوید. مطمئنا اگر بدانید که چه باید کرد، این کار چندان مشکل نیست. حتی برای یک گیک، جستجو به دنبال بهترین قطعات، مقایسه قیمت ها، انتظار برای دریافت آنها و سر هم کردن یک کامپیوتر ممکن است بیش از حد هم طول بکشد.
گارانتی هم یک مشکل مهمتر و زیان آورتر است. اگر شما یک کامپیوتر آماده از شرکتی  خریداری کنید، هنگام مشکل می توانید سراغ آنها رفته و خواستار حل مشکل شوید. و دیگر لازم نیست نگران این باشید که ایراد کار از کجا است.
اما اگر خودتان کامپیوتر را سر هم کرده باشید، و مشکلی در کارکرد آن پیش بیاید، خودتان باید با آن سر و کله زده و راه حل را پیدا کنید. حال مشکل از کجا است؟ مادربورد، سی پی یو، رم، کارت گرافیک، یا منبع تغذیه؟ اول اینکه تست جداگانه هر کدام بدون قطعات اضافی و تجهیزات کار مشکلی است. دوم اینکه هر یک از اینها تولید کارخانه های مختلفی هستند و گارانتی های جداگانه دارند. لذا پس از تعیین قطعه معیوب، تازه نوبت به پیگیری شرکت گارانتی می رسد.
آیا هنوز بهتر است که خودمان کامپیوترمان را سر هم کنیم؟
خب، بگذارید اینگونه بگوییم که اگر شما هنوز به یک کامپیوتر دسکتاپ نیاز دارید و مایل هستید خودتان آن را سر هم کنید، توجه به چند نکته ضروری است. اول اینکه همیشه به خاطر داشته باشید که شرکت ها قطعات را به صورت عمده خریداری می کنند و احتمالا آنها را با قیمت بهتری می توانند کنار هم بگذارند. اگر شما یک کاربر معمول کامپیوتر هستید که آن را برای استفاده های عادی روزمره می خواهید، چندان به صرفه نیست که خودتان آن را سر هم کنید.
اما است که شما به دنبال یک چیز قدرتمند تر از حد معمول باشید، داستان فرق می کند. شاید شما یک سیستم فوق قوی برای بازی کامپیوتری می خواهید که لازم است سریع ترین گرافیک و CPU موجود در بازار را داشته باشد. یا اینکه می خواهید هر یک از قطعات درونی کامپیوترتان ساخت شرکت خاص باشند. 
ساخت کامپیوتر توسط خودتان به شما آزادی عمل بسیار بیشتری در ترکیب قطعات مورد نظر می دهد. اما این کار هنوز هنگامی ارزشمند و قابل قبول است که یک گیمر یا کاربر حرفه ای باشید. در غیر این صورت برای کاربران معمولی و گیمرهای عادی چندان ارزش افزوده ای ندارد که بخواهند چنین هزینه و صرف وقتی را متحمل شوند.
شاید در یک کلام بتوان گفت: تنها صرفه انجام این کار، در لذت انجامش توسط خود شما است. نظر شما در این خصوص چیست؟

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 122 تاريخ : شنبه 27 مهر 1392 ساعت: 15:29

 ت

 

 

بلت ها آنقدر محبوب و فراگیر شده اند که می توان راحت پیش بینی کرد روزی فروش آنها از لپتاپ و دسکتاپ خواهد گذشت. در اصل سال ۲۰۱۵ می تواند بستر این اتفاق باشد. اما چرا؟
زیرا آنها به اندازه کافی سبک و قابل حمل هستند که بشود هر جایی بردشان و در عین حال به لطف افزایش تعداد اپلیکیشن های کاربردی و توان پردازشی، انتخاب شما برای انجام کار، تولید محتوا و البته سرگرمی و ارتباطات در شبکه های اجتماعی گسترده است.
 

بهترین تبلت در کل: آیپد ۴ (و به زودی آیپد ۵؟)

نسل چهارم آیپد از هر زمانی توانمندتر و بهتر است. با بیش از ۳۰۰ هزار اپلیکیشن که به طور اختصاصی برای نمایشگر آن بهینه شده اند باید گفت بهترین اکوسیستم را دارد و کیفیت نمایش آن هم جایی برای حرف باقی نمی گذارد. این مزیت که جدیدترین اپلیکیشن ها و بازی ها ابتدا برای iOS عرضه می شوند را نادیده نگیرید. شما با داشتن آیپد مجموعه ای از اپلیکیشن های مختلف از جمه آفیس هایی را که توسعه دهندگان مستقل ساخته اند در کنار خواهید داشت. کف قیمت این تبلت ۴۹۹ دلار است.

بهترین تبلت اندرویدی: نکسوس ۷ (۲۰۱۳)

چه چیزها که نمی شود درباره نکسوس ۷ مدل ۲۰۱۳ نوشت. بهترین تبلت اندرویدی بازار با نمایشگر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل که تراکم ۳۲۳ پیکسل در اینچ را به ارمغان می آورد. زوایای دید عالی و رنگ های طبیعی به همراه اندروید ۴.۳ خالص که همیشه جدیدترین آپدیت ها را دریافت می کند. اضافه شدن دوربین عقب و کاهش وزن را هم نباید نادیده گرفت. نکسوس ۷ به تازگی از اپلیکیشن های اختصاصی گوگل پلی برای تبلت نیز برخوردار شده که دست کاربران برای انتخاب را بازتر می گذارند. قیمت پایین ترین مدل این تبلت ۲۲۹ دلار است.

بهترین تبلت برای کودکان: Fuhu Nabi 2

تبلتی مختص کودکان که یک عدد بامپر ضربه گیر برای حفاظت موقع سقوط دارد و می توان پروفایل کودک روی آن تعریف کرد تا بچه ها فقط به اپلیکیشن های تعیین شده توسط والدین دسترسی داشته باشند. پردازنده این تبلت تگرا ۳ است و عمر باتری آن هم ۸ ساعت. البته یافتن این تبلت ۲۰۰ دلاری در بازار ایران باید کار سختی باشد.

بهترین تبلت ۷ اینچی: کیندل فایر HDX

آمازون راه و روش خودش را در این بازار مکاره دارد. استفاده از پوسته اختصاصی و بسیار خاص بر روی اندروید که مشتریان تبلت های کیندل را به فروشگاه اختصاصی آمازون و مجموعه ای غنی از محتوا نظیر اپلیکیشن ها، کتاب ها، و فیلم و سریال وصل می کند. این تبلت با نمایشگر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی خود که حتی از نکسوس ۷ (۲۰۱۳) نیز بهتر است، از یک پردازنده ۴ هسته ای سریع و باتری ۹ ساعته بهره می برد. قیمت پایین ترین مدل کیندل فایر HDX برابر با ۲۲۹ دلار است.
 

بهترین تبلت در ازای قیمت: MeMo Pad HD 7

محصولات ایسوس نیازی به تعریف ندارند و این یکی هم با توجه به قیمت بسیار پایینی که دارد، گزینه ای معقول برای خریداران است. اگر تبلتی برای کارهای معمولی، تماشای فیلم، وبگردی و کتابخوانی می خواهید، MeMo Pad HD 7 یک بسته خوب و ارزان قیمت است. با نمایشگر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی، پردازنده ۴ هسته ای، دو دوربین ۵ و ۱.۲ مگاپیکسلی در عقب و جلو، و اسپیکرهای دو تایی، این تبلت با یک بار شارژ نزدیک به ۱۰ ساعت کار می کند و اندروید ۴.۲ روی آن نصب شده. قیمت ۱۵۰ دلاری مدل ۱۶ گیگابایتی آن در بازار ایران تقریبا معادل ۶۵۰ هزار تومان است.
 

بهترین تبلت ویندوزی: Iconia W3

این محصول که در اواخر بهار معرفی شد یکی از خوش ساخت ترین تبلت های ایسر تا به امروز است. با پرداخت ۲۹۹ دلار، شما می توانید صاحب یک تبلت ۸ اینچی با سیستم عامل ویندوز ۸ و مجموعه آفیس Home و Student شوید که با هر بار شارژ تا ۸ ساعت کار می کند. پردازنده دو هسته ای اینتل اتم و حافظه ۳۲/۶۴ گیگابایتی برای کارهای سبک و استفاده از آفیس مناسب به نظر می رسند. اگر یک کیبورد بلوتوث هم به این تبلت اضافه شود، می تواند جایگزین مناسبی برای لپتاپ های معمولی باشد. قیمت آغازین این تبلت ۲۹۹ دلار است.
 

بهترین تبلت برای دانش آموزان و دانشجویان: گلکسی نوت ۸

گلکسی نوت ۸ یکی از بهترین تبلت های میان رده سامسونگ است که آن را در نارنجی هم بررسی کرده ایم. در اصل بین تبلت های معرفی شده در این مطلب، تنها تبلتی هم هست که می تواند نقش تلفن را برای شما ایفا کند. پردازنده اگزینوس ۴ هسته ای و گرافیک Mali 400 به راحتی از پس رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی دستگاه بر می آیند و سیستم عامل آن روان و لذت بخش است. در ضمن یکی از معدود تبلت ها در این اندازه است که قلم استایلوس هم با آن ارائه می شود. این تبلت با قیمت آغازین ۳۹۹ دلار (در ایران حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان) به فروش می رسد و شکاف میکرو اس دی هم دارد.
 

بهترین تبلت برای کسب و کار: سرفیس پرو ۲

سرفیس پرو یک تبلت-پی سی قدرتمند بود ولی عمر باتری ناامیدکننده آن باعث می شود خریدش را به کسی توصیه نکنیم. ولی سرفیس پرو ۲ آمده تا این ایراد را رفع کند و یک ماشین قدرتمند باشد. برخورداری از پردازنده هاسول، حافظه SSD سریع، نمایشگر 1080p و دو زاویه برای کیک استند، به استفاده راحت تر از این تبلت کمک می کند. سخت افزار قدرتمند دستگاه به همراه نسخه کامل ویندوز ۸.۱ و مایکروسافت آفیس یک مجموعه کامل و کم رقیب ساخته اند که تجربه کار با یک لپتاپ یا دسکتاپ قوی را برای شما رقم خواهد زد.

 

بهترین تبلت برای پروداکتیویتی و مولتی تسکینگ: گلکسی نوت ۱۰.۱ (۲۰۱۴)

سامسونگ با گلکسی نوت ۱۰.۱ که دومین نسل آن چندی پیش معرفی شد به دنبال این است که اندروید را رقیبی قدرتمند برای ویندوز ۸ نشان دهد. منتهی از آنجایی که در زمینه اپلیکیشن های تولیدمحتوا و چند وظیفگی نمی تواند به کس دیگری اتکا کند، خودش آستین بالا زده و پوسته اختصاصی با اپلیکیشن های کاربردی فراوان آماده ساخته. شما با خرید گلکسی نوت ۱۰.۱ (۲۰۱۴) چیزی از نظر سخت افزار کم نخواهید داشت. نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی با پردازنده اگزینوس ۵ اکتا، به همراه قلم استایلوس و باتری مناسب، همگی دستگاهی جذاب ساخته اند که البته گاهی باید لگ های آن را تحمل کنید.
 
منبع : http://narenji.ir

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 124 تاريخ : شنبه 27 مهر 1392 ساعت: 15:25

اینگرس یک بازی موبایل مبتنی بر واقعیت افزوده است که توسط گوگل و ویژه ابزارهای اندرویدی تولید شده است. این بازی تا کنون با استقبال چشمگیر کاربران روبرو شده و حتی گردهمایی طرفداران آن هم برگزار شده است . به گفته سایت آل تینگز دی، گوگل تصمیم گرفته این بازی را سال آینده برای پلتفرم iOS هم روانه بازار کند.

 
برنامه عرضه نسخه iOS بازی، توسط براندون باگر مدیر تولید Ingress تایید شده است. نسخه اندرویدی این بازی اکنون ماهیانه بیش از ده هزار بازیکن فعال دارد و از زمان رونمایی نسخه بتا در نوامبر گذشته تا کنون بیش از یک میلیون کاربر به آن پیوسته اند.
 

البته اوایل سال جاری میلادی یک نسخه غیر رسمی و تایید نشده از بازی Ingress ویژه سیستم عامل iOS عرضه شد که بر روی ابزارهای جیلبریک شده و نشده قابل استفاده است. هرچند که پورت کنندگان این بازی به کاربران اخطار می دهند ممکن است به خاطر استفاده از اپلیکیشن غیررسمی، بلوکه شوند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 22 مهر 1392 ساعت: 12:12

امسال شایعات زیادی درباره یک آیپد ۱۳ اینچی شنیده شده. عده ای از تحلیلگران آن را شایعه ای غیرواقعی می دانند و عده ای دیگر حتی خبر از تولید آزمایشی آن داده اند. بیایید به ۸ دلیل احتمالی برای اینکه چنین محصولی در دست ساخت است نگاهی بیندازیم.

 

۱. اپل مدت ها است به همگرایی لپتاپ و تبلت می اندیشد

خط تولید اپل شامل مکبوک های لمسی یا آیپدهای هیبریدی نیست، ولی پتنت هایی مثل عکس ابتدای مطلب نشان می دهند که حتی قبل از ویندوز ۸ و تبلت های سرفیس، اپل در فکر چنین بازاری بوده. پتنت ها متنوع هستند، از داک برای تبدیل آیپد به آیمک گرفته تا کیبورد قابل اتصال به آیپد با پنل خورشیدی و سایر موارد.
 
اما همان طور که کریگ فدریگی ماه قبل در مصاحبه با بیزینس ویک گفت: «جدید آسان است. درست سخت است.» اپل در این سال ها وقت کافی را صرف رسیدن به ایده هایی کرده که بتواند سال ها آنها را ادامه و توسعه دهد، نه اینکه یکی دو سال بعد مجبور به کنار گذاشتن مفتضحانه شان شود.
 

۲. منابع خبری متعددی خبر از آیپد ۱۳ اینچی داده اند

منابع زنجیره تولید همیشه هم درست پیشگویی نمی کنند. ولی اغلب زمانی که دودی هست، آتشی هم وجود دارد. وال استریت ژورنال این خبر را داده، وبسایت ژاپنی ماکوتاکارا هم ساخت آیپد ۱۳ اینچی برای سال ۲۰۱۴ توسط کارخانجات کوانتا (از شرکای تولیدی اپل) را پیش بینی کرده. همین ماه گذشته هم نایب رییس DisplaySearch خبر دارد که تحقیق های صورت گرفته روی زنجیره تولید نشان می دهد اپل در حال آماده سازی آیپد ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۱۵۳۶ پیکسل است.
 

۳. سفارش یک شارژر جدید برای محصولی بین مکبوک ایر و آیپد داده شده

این یکی شاید محکم ترین دلیل برای تایید وجود یک آیپد هیبریدی باشد. اپل سفارش یک شارژر جدید را داده که وات آن کمتر از شارژر مکبوک ایر ولی بیشتر از شارژر آیپد ۹.۷ اینچی است. سایت اپل اینسایدر خبر داده که این شارژر متعلق به محصولی برای سال ۲۰۱۴ است. می شود حدس زد که یا برای آیپد ۱۲.۹ اینچی است یا برای مکبوک ایر فوق باریک ۱۲ اینچی با نمایشگر رتینای که صبح امروز خبرش را دادیم. البته حدس ما این است که مکبوک ایر ۱۲ اینچی رتینا همچنان به شارژری با توان بالاتر از ۱۷ وات نیاز خواهد داشت و این شارژر متعلق به آیپد هیبریدی است.
 

۴. چیپ A7 قدرت پردازنده های دسکتاپ را به آیپد می آورد

اپل با مهاجرت به معماری ARM از نوع ۶۴ بیتی نشان داده که در سال های آینده پست پی سی ها می توانند -یا باید- جای پی سی ها را بگیرند. تصور اینکه یک آیپد بزرگ با چیپ ۶۴ بیتی، ۴ گیگابایت رم و اپلیکیشن های کاربردی عرضه شود، چندان هم دور از ذهن نیست.
 

۵. A7 امکان اجرای اپلیکیشن های شبه پی سی را به آیپد می دهد

یکی از ایرادات همیشگی پست پی سی ها این بوده که قابلیت های تولید محتوای محدودی دارند. ولی این بیش از هر چیز به عقب بودن تکنولوژی های پردازشی از معیارهای مناسب برمی گشته. با ۶۴ بیت دیگر فرق زیادی بین اپلیکیشن های iOS و OS X نخواهد بود و می توان یک کد عمومی برای اجرا بر روی هر دو پلتفرم نوشت.
 

۶. یک آیپد هیبریدی می تواند افت فروش مک ها را بپوشاند

افت فروش پی سی ها به آن شدت قدیم ادامه خواهد یافت یا خیر؟ مسئله این است. به هر حال، مک ها در این چند وقت کمتر از پی سی ها ضربه خورده اند ولی گرایش مردم به دستگاه های جدید هیبریدی را نمی شود انکار کرد. از طرفی یکپارچه شدن دو سیستم عامل اپل می تواند هزینه های توسعه هر یک را کاهش دهد، از طرف دیگر فرصت های بیشتری را در اختیار توسعه دهندگان هر دو پلتفرم بگذارد، و در وهله سوم هم افت فروش مک ها را جبران کند. به هر حال اپل قبل از اینکه بتواند OS X را بازنشسته کند، نیاز دارد جایگزینی برای مک ها معرفی کند. چه چیزی بهتر از یک آیپد هیبریدی؟
 

۷. به روز شدن مجموعه iWork نشانی از غلبه ذهنیت تولید محتوا است

رایگان شدن مجموعه iWork برای دستگاه های جدیدی که با iOS 7 فروش می روند یک نشانه از این است که اپل می خواهد آیپد جایگزین مک شود. و نه فقط این، قرار است نسخه های دسکتاپ و ابری این مجموعه نرم افزاری نیز ارائه شود. اپل خوب می داند که اکوسیستم موبایلش نیازمند بازویی پرتوان برای رقابت با آفیس است و مایکروسافت شاید در خیلی از زمینه ها عقب مانده باشد، ولی آفیسش هنوز هم بی رقیب است. بنابراین اپل باید قبل از رسیدن آیپد هیبریدی با کیبورد، فکری برای این مقوله کند.
 

۸. بازاری واقعی برای آیپد هیبریدی وجود دارد

یک تحقیق جدید نشان می دهد که ۶۲ درصد از کسانی که با تبلت کار می کنند، به استفاده از آن با کیبورد فیزیکی علاقه دارند. شاید بگویید اپل ساخت تجهیزات جانبی را به شرکت های دیگر واگذار کرده ولی در نظر داشته باشید که هر جا بوی سود هست، اپل به کسی رحم نمی کند و وقتی قرار باشد آیپد جایگزین مک شود، اپل برای آن داک اختصاصی با کیبوردی به خوبی کیبورد مک ها خواهد ساخت.
 
به خصوص در نظر داشته باشید که بخشی از مشتریان شرکت های کامپیوتری را نیز سازمان ها و کسب و کارها تشکیل می دهند که پولدار هستند و یک آیپد هیبریدی می تواند حسابی نظرشان را جلب کند. فعلا اپل هیچ محصول درخوری برای علاقه مندان به دستگاه های هیبریدی ندارد، ولی شاید این هم دیری نپاید.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 22 مهر 1392 ساعت: 12:05

تا پیش از این تصور اغلب ما این بود که تنها این انسان ها هستند که قرار است با ابزارهایی که در اختیار دارند توسط شبکه اینترنت به هم متصل باشند، و شخصا از قابلیت های آن بهره ببرند. اما بیش از یک دهه است که مفاهیم جدیدی شکل گرفته و در چند سال اخیر در قالب یک سری محصولات هوشمند به بازار راه پیدا کرده. اکنون در مورد ایده ای صحبت می کنیم که بر اساس آن هر شیء فیزیکی قادر خواهد بود با اتصال به اینترنت یا به کمک سایر ابزارهای ارتباطی، با سایر اشیا تعامل داشته باشد.

 

اینترنت اشیا به این معنا است که بسیاری از وسایل روزمره مورد استفاده ما با اتصال به اینترنت، وظایف و اطلاعات خود را با هم و یا با انسان ها به اشتراک بگذارند. عبارت اینترنت اشیا، برای اولین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت. او جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیای بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آن ها را سازماندهی و مدیریت کنند.

 

برای این که اشیا با همدیگر و یا با شبکه اینترنت تعامل داشته باشند، لازم بود به شیوه ای به هم متصل شوند. شاید از همان ابتدا که کوین اشتون عبارت اینترنت اشیا را پایه نهاد، استفاده از چیپ های شناسایی مبتنی بر فرکانس های رادیویی موسوم به RFID را در ذهن داشت. در این فناوری از چیپ های کوچک و ارزان قیمتی استفاده می شود و به کمک آن ها اطلاعات از طریق امواج رادیویی برای چیپ های گیرنده ارسال می گردد. چیپ های گیرنده، اطلاعات را تفسیر کرده و با اتصال به اینترنت امکان استفاده از آن اطلاعات را در گستره ای عظیم و برای کاربردهای مختلف فراهم می کنند.

 

گرچه RFID هنوز با توجه به قابلیت های منحصر به فردش، به طور گسترده در جاهای مختلفی، نظیر درب های کنترل ورود و خروج و سیستم ترانزیت استفاده می شود، ولی فناوری های دیگری هم برای تحقق اینترنت اشیا وارد صحنه شده اند. برخی از آن ها مانند بارکدها از تکنیک های ساده تری استفاده می کنند و برخی از این فناوری هم مانند کدهای کیو آر، وای-فای و بلوتوث از تکنیک های جدیدتری بهره می برند.

برای این که به درک بهتری از مفهوم اینترنت اشیا برسید، فروشگاهی را تصور کنید که دیگر به هیچ وجه نگران تمام شدن محصولاتش نیست، چون سیستم کنترل هوشمند انبار در هر لحظه از موجودی تمام محصولات مطلع است و حتی کار سفارش را نیز خود انجام می دهد. دنیایی را تصور کنید که در آن بتوان یخچال خود را طوری تنظیم کرد که وقتی تعداد تخم مرغ های درون آن به ۲ رسید، به صورت خودکار سفارش خرید تخم مرغ به فروشگاه نزدیک خانه تان ارسال شود، یا اینکه بتوانید روشن یا خاموش بودن اتو یا اجاق گازتان را به وسیله تلفن هوشمندتان از محل کار چک کنید.

 

استارتاپ های بسیاری تاکنون در این عرصه قدم گذاشته اند. شرکت های نو پای نست و بلاتریکس تنها دو نمونه بسیار کوچک در این میان هستند. این شرکت ها با عرضه محصولاتی نظیر

ترموستات هوشمند

،

سنسور هوشمند تشخیص دود

و

کلید های برق هوشمند

در مسیر تحقق اینترنت اشیا گام برداشته اند. به گفته موسسه تحقیقاتی ABI تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ میلیارد دستگاه به صورت وایرلس به بخشی از اینترنت اشیا پیوسته اند. شرکت سیسکو هم یک سیستم شمارنده داینامیک ابداع کرده که به کمک آن می تواند تعداد اشیای متصل را تخمین بزند. از آینده لذت ببرید.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 125 تاريخ : شنبه 20 مهر 1392 ساعت: 23:58

داستان به ۴۰ سال پیش، یعنی زمانی بر می گردد که نه از اپل خبری بود و نه از سامسونگ، گوگل یا فیسبوک. در آن تاریخ مایکروسافتی هم وجود نداشت. بیل گیتس و پاول آلن تنها دو تن از گیک های ریاضی دانشگاه هاروارد بودند که رویای ساختن یک کامپیوتر خانگی را در سر داشتند.

 

گیتس انگیزه پیدا می کند

زمستان ۱۹۷۴ بود که پاول آلن در حالی که آخرین نسخه مجله "پاپیولار الکترونیکس" را در دست داشت، به خوابگاه بیل گیتس سر زد. خبر جالبی در آن نسخه از مجله بود که برای هر دوی آن ها بسیار مهم بود. شرکتی به نام "ام آی تی اس"، واقع در البوکرکی، موفق شده بود یک کامپیوتر خانگی به نام Altair بسازد.

آلن در حالی که به رویای زندگی شان یعنی برپایی انقلاب کامپیوترهای خانگی اشاره می کرد، گفت: «این ها بدون ما این کار را کرده اند.» از آن روز به بعد، این دو نفر به مدت ۸ هفته از عالم و آدم بریده و غرق کدنویسی شدند.

 

از وقتی گیتس خبر ساخت میکرو کامپیوتر Altair را شنیده بود، کیبورد از دستش در امان نبود. او در این باره گفته:

 
وقتی پاول مجله را به من نشان داد، اساسا چیزی تحت عنوان صنعت نرم افزار وجود خارجی نداشت...ما رویای آن را در سر می پروراندیم و در نهایت به آن جامه عمل پوشاندیم...این کار در حقیقت بزرگ ترین ایده ای بود که من همیشه در سر داشتم.

بیل گیتس با ام آی تی اس که سازنده آن میکروکامپیوتر بود تماس گرفت و به آنها اطلاع داد که برنامه ای را برای Altair در دست تهیه دارد. اما در آن لحظه هنوز از برنامه خبری نبود. همین باعث شد، دوران کوتاه مدت دیوانه واری برای این دو آغاز شود.

 

گیتس به دنبال گسترش ارتباطاتش

یک شب که گیتس و آلن در خوابگاه در حال صرف شام بودند، با یکی از هم دانشگاهی های خود روبرو شدند که در مورد محاسبات ریاضی اعداد شناور می نالید، یعنی دقیقا همان محاسباتی که خود آنها هم برای تکمیل برنامه شان به آن نیاز داشتند. در همین لحظه بود که جوانی از میلواکی با نام مانت دیویدوف وارد صحنه شد و و ادعا کرد که تمام این محاسبات را نوشته است. گیتس و آلن که ذوق زده شده بودند بعد از صحبتی طولانی با او، بابت حل آن مسئله 400 دلار به او دادند و مانت دیویدوف را به عنوان سومین عضو گروهشان پذیرفتند.
 

گیتس سخت تلاش می کند

گیتس در آن زمان شاید تا ۳۶ ساعت پیاپی به کدنویسی می پرداخت و از پای کیبورد بلند نمی شد. آلن در مورد سخت کوشی گیتس این گونه می گوید:

بیل وسط کدنویسی بود که کم کم سرش به سمت کیبورد آویزان می شد و یکی دو ساعت چرت می زد، سپس چشمانش را باز کرده، دو بار پلک می زد و با تمرکز مثال زدنی دقیقا از همان نقطه ای که کد را رها کرده بود کارش را ادامه می داد.

گیتس ریسک را می پذیرد و برنامه اش را ارائه می دهد

بالاخره آلن در حالی که نوار پانچ شده کد ها را به همراه داشت، به شرکت ام آی تی اس رفت. والتر آیزاکسن (نویسنده زندگینامه استیو جابز) از نشریه هاروارد، صحنه را این گونه توصیف می کند:

وقتی آلن به ام آی تی اس رسید، کلیدهای میکروکامپیوتر Altair را روشن کرد، ده دقیقه صبر کرد تا کدها از روی نوار بارگذاری شود. کارمندان ام آی تی اس در حالی که به آلن خیره شده بودند، نگاه های معناداری به هم می کردند.
 
ناگهان در کامپیوتر عبارت "?MEMORY SIZE" ظاهر شد. یکی از اعضای ام آی تی اس فریاد زد: «یک چیزی تایپ شد!» آلن که ذوق زده شده بود هم در جواب تایپ کرد: "7168". کامپیوتر پاسخ داد: "OK."، آلن تایپ کرد "PRINT 2+2 ".... کامپیوتر پاسخ داد: "4".

این بزرگترین ایده ای بود که بیل گیتس به سرانجام رساند. ممنون بیل.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 131 تاريخ : شنبه 20 مهر 1392 ساعت: 23:54

برای برخی از ما، افراد یا مکان ها الهام بخش می شوند، برای برخی دیگر تجربه های شخصی، طبیعت، هنر، موسیقی، رویاها و ترس ها چنین نقشی را ایفا می کنند ولی طبق تحقیق یکی از گروه های مشاوره، ۸۹٪ از افراد حداقل یک برند یا شرکت را الهام بخش خود می دانند.

 
امسال نیز طبق سنت هر ساله، فوربس با همکاری Performance Inspired به تشخیص ۲۵ شرکت الهام بخش امریکایی پرداخته و مایکروسافت بعد از دو سال که اپل را در صدر این نظرسنجی می دید، حالا دوباره به صدر برگشته. این دسته بندی نه فقط مربوط به زمینه کاری شرکت ها، بلکه حواشی مختلفی نظیر فعالیت مدیران و کارمندان آنها در کارهای عام المنفعه است.
 
بر طبق رتبه بندی کلی، ترتیب قرار گیری شرکت های تکنولوژیک چنین است:
 
۱. مایکروسافت
۷. گوگل
۸. آمازون
۱۲. اپل
مشتریانی که از شرکت های مختلف الهام گرفته اند، خود را بخشی از تلاش های آن شرکت برای تبدیل دنیا به جایی بهتر می دانند و نه فقط ابزار سرازیر کردن پول به حساب های آن و امسال به لطف فعالیت های خیریه بیل گیتس و دیگر مدیران مایکروسافت -و البته کارمندان مشتاق، مایکروسافت اول شده.
 
در این فهرست نام های بزرگ دیگری مثل کمپانی دیزنی (۲)، فروشگاه های وال مارت (۳)، مک دونالد (۶)، و کوکا کولا (۱۱) هم به چشم می خورند.
 
جالب اینجا است که در رتبه بندی نوآورترین شرکت های سال ۲۰۱۳ که توسط گروه مشاوره دیگری ترتیب داده شده، مایکروسافت بعد از اپل (صدرنشین ۹ ساله)، سامسونگ و گوگل، و بالاتر از آمازون و آی بی ام در رتبه چهارم قرار گرفته. بنابراین شرکت ها در رتبه بندی های مختلف، نقاط قوت متفاوتی از خود نشان می دهند.
 
برای شما الهام بخش ترین شرکت های دنیای فناوری کدام هستند؟
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت: 13:14

در حالی که بسیاری از ما، مایکروسافت پینت را اساسا نرم افزار گرافیکی به حساب نمی آوریم و تقریبا آن را کنار گذاشته ایم، یک پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا که مبتلا به دژنراسیون ماکولا  (کم بینایی در مرکز دید) است، با این نرم افزار ساده، پیکسل به پیکسل به خلق آثار هنری می پردازد.

 

هال لاسکو که همه او را پدربزرگ صدا می کنند، حدود ۱۳ سال پیش توسط نوه اش با نرم افزار پینت در ویندوز ۹۵ آشنا شد. او سابق بر آن هم، علاقه خاصی به کارهای هنری و کشیدن نقاشی به شیوه معمولی داشت و البته، در برهه ای از زندگی اش به طراحی فونت (تایپوگرافی) می پرداخت.

 
اما هال بعد از این که به علت دژنراسیون ماکولا در مرکز دیدش دچار اختلال بینایی شد، نمی توانست درست نقاشی کند و در نتیجه از سال ۲۰۰۵ به طور کامل خود را وقف نقاشی با مایکروسافت پینت کرد، به طوری که هر روز ۱۰ ساعت بر روی نقاشی های خود وقت می گذارد و به لطف بزرگ کردن پیکسل ها با کمک نرم افزار، می تواند دقیقا از جایگذاری مناسب رنگ ها و شکل دهی طرح ها اطمینان حاصل کند. در اصل پینت تبدیل به ذره بین او برای نقاشی شده.

او در این سال ها بیش از ۱۵۰ کار هنری دیجیتال خلق کرده، اما افسوس که خودش قادر نیست هیچ یک از آنها را به طور واضح و کامل ببیند. نقاشی های هال با الهام گیری از آثار نقاشان معروفی چون ادوارد هاپر، چارلز برچفیلد، و پال کلی کشیده شده و این اواخر هم به سبک امپرسیونیسم روی آورده و وب سایتی هم برای فروش آثار خود دارد.

شما می توانید ویدیوی مستندی را که درباره هال ماسکو ساخته شده، در زیر مشاهده کنید و بیشتر با داستان زندگی او آشنا شوید.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 17 مهر 1392 ساعت: 12:48

 هر گاه حرف جستجو در فضای اینترنت پیش می آید، همه توجه ها به سمت گوگل می رود. شرکتی که توانسته در بسیاری از فرهنگ لغت های زبان انگلیسی، نام خود را مترادف کند با جستجوی در اینترنت. گوگل ۷۰ درصد سهم جستجو های اینترنتی را به خود اختصاص داده، و مایکروسافت با موتور جستجوی بینگ در جایگاه دوم قرار دارد. 
اما این روزها مفهوم جدیدی در جستجوهای اینترنتی در حال شکل گرفتن است. چالشی جدید که ممکن است جایگاه بلامنازع گوگل را تهدید کند. این چالش جدید جستجوی "نهفته"، "انتزاعی" یا "محاوره ای" نامیده می شود.

 

 

 
 

گوگل در طول تمام این سال ها به ما یاد داده برای جستجوی هر چیزی، یک سری کلمات کلیدی را به ترتیب اهمیتشان درون یک باکس تایپ کرده و منتظر لیستی از نتایج بمانیم. اما باید بدانیم که در آینده ای نزدیک این قاعده تغییر خواهد کرد.

 

گوگل، فیسبوک و اپل هر سه در پی توسعه ابزارهایی هستند که آینده جستجو در فضاهای مجازی را دگرگون خواهند کرد. ابزارهایی که ما را قادر خواهند ساخت تا به همان شیوه طبیعی که سخن می گوییم، در اینترنت جستجو کنیم، و حتی جواب انتزاعی ترین و نهفته ترین مفاهیم را از اینترنت بخواهیم. در آینده نزدیک پرسیدن سوالی نظیر "این دور و بر رستوران خوب واسه شام کجاست؟" اصلا هم عجیب نخواهد بود!

 

لری کیم، یکی از متخصصان جستجوی اینترنتی اعتقاد دارد، ما در حال حاضر با "زبان غارنشینی" با گوگل صحبت می کنیم! مردم عادت کرده اند تا یک سری کلمات کلیدی تکه تکه شده و بی معنا را کنار هم قرار داده و از موتور جستجوگر انتظار پاسخ دقیق داشته باشند. به طور مثال در زبان انگلیسی عبارت "windows8 install how 64bit upgrade" را جستجو کرده و مشتاقانه منتظر هنرنمایی گوگل بنشینند.


داستان فیسبوک

 

اوضاع در حال تغییر است. فیسبوک با معرفی جستجوی گراف (Graph Search)، در راستای تحقق جستجوهای معنادار تر گام برداشته. این شیوه جستجو که فعلا در ایالات متحده برای عموم قابل استفاده است، قادر است با بُعدی که از ماهیت شبکه های اجتماعی قرض گرفته، به برخی سوالات انتزاعی ما پاسخ دهد. به طور مثال به کمک این جستجوگر می توانیم فیلم مورد علاقه دوستمان را جستجو کنیم.
 

معنای "جستجوی نهفته" هم همین جا مشخص می شود. در جستجوی گراف، ما سوالی را می پرسیم که اساسا جوابش را نمی دانیم (مثلا جستجوی کتاب مورد علاقه یک بازیگر)، ولی در جستجوی معمولی ما یک سری کلمات کلیدی را جستجو می کنیم، کلماتی که می دانیم وجود دارند، ولی دنبال اطلاعات اضافی در مورد آن ها هستیم (مثلا تاریخ هخامنشی).

 

داستان گوگل

 

ناگفته نماند که گوگل هم بیکار ننشسته و اصولا گوگل شرکتی نیست که به این راحتی ها میدان را خالی کند. خبر ها حاکی از حرکت تدریجی گوگل به سمت یک الگوریتم جدید به نام مرغ مگس خوار یا Hummingbird است. تمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار، بر روی ارائه پاسخ های مستقیم و درست، به سوالات و درخواست های پیچیده کاربران و مرتب کردن هوشمندانه نتایج است؛ در حالی که الگوریتم پیشین موتور جستجوی گوگل، یعنی کافئین، بیشتر بر روی مرتب کردن نتایج بر اساس شاخص گذاری بهتر و سرعت بالاتر متمرکز بود.
 

الگوریتم جدید گوگل توانایی بسیار بیشتری در فهم ارتباط معنایی میان کلمات جستجو شده خواهد داشت و جستجو در گوگل را بیش از پیش به تعاملات انسان به انسان نزدیک خواهد کرد. به طور مثال تصور کنید به کمک جستجوی صوتی گوگل از آن بخواهیم طریقه بستن کراوات را به شما نشان دهد.

 

فیسبوک در برابر گوگل

در سال های آینده فیسبوک دو راه دارد؛ یا می تواند با تمرکز بیشتر بر روی جستجوهای معنا دار و نهفته، بازار جستجو های اینترنتی را تصاحب کرده و سیلی از پول را به سمت خود راه بیاندازد، یا این که اسیر سرعت و تیزهوشی گوگل شده و بپذیرد که گوگل، طلایه دار مطلق این حوزه است.
 

لری کیم، به این نکته زیبا اشاره می کند که دستگاه های هوشمند همراه (موبایل)، به سرعت در حال همه گیر شدن هستند و هم اکنون نزدیک به نیمی از جستجو ها از طریق این دستگاه ها صورت می گیرد. پس به علت سهولت کار، جستجو های صوتی در این دستگاه ها به زودی رونق خواهند گرفت. از آن جایی که جستجو در قالب صوت می بایست به صورت محاوره ای و طبیعی باشد و نه به صورت یک سری کلمات کلیدی، تکلیف غول های جستجوی اینترنتی مشخص تر می شود. آن ها باید الگوریتم هایی خلق کنند که بتوانند به سوالات صریح مردم پاسخ های معنادار و قطعی بدهند.

 

داستان اپل

 

چند سالی است که اپل به کمک دستیار صوتی Siri وارد گود شده. اپل اطمینان کامل دارد که آینده متعلق به دستگاه های همراه است و می داند که صحبت کردن با تلفن، بسیار راحت تر از تایپ کردن کلمات است. اما Siri آن قدر ها هم تکامل پیدا نکرده تا کاربران آیفون را از موتورهای جستجوی دیگر بی نیاز کند. این قضیه برای اپل یک چالش بزرگ است، صد البته که اپل در مسیر موفقیت هایش از این چالش ها کم نداشته.
 

Siri در حال حاضر و پس از ارتقای سیستم عامل آیفون به iOS7، به جای گوگل، از بینگ برای جستجو استفاده می کند. جالب اینجاست که فیسبوک هم از موتور جستجوگر بینگ بهره می برد. گرچه این همکاری ها خیلی پیچیده و ناپایدار هستند، اما به نفع گوگل هم نیستند.

 

گوگل گلس در برابر سیری

گوگل دستیار صوتی قدرتمندی در اندروید تعبیه کرده، که از Siri بسیار سر تر است، و همین یک دلیل کافی است که کاربران اندروید به این راحتی ها از جستجوی گوگل دست نکشند. گوگل گلس هم به نوبه خود، به کمک قابلیت های جستجوی صوتی بی نظیرش، توجهات بسیاری را جلب خواهد کرد.
 

همه این شرکت ها روزی را می بینند که برقراری ارتباط صوتی با دستگاه های هوشمند جایگزین تایپ کردن در آن ها شود. بنابراین، اولین و مهمترین میدان نبرد در حیطه جستجو در فضای مجازی، از الان مشخص است. باید ببینیم این پیشتازان عرصه فناوری چگونه از هم پیشی گرفته و با خدمات منحصر به فردشان ما را مسحور خود می کنند.

 
 
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1392 ساعت: 13:14

 همواره یکی از دغدغه های شرکت های عرضه کننده خدمات مخابراتی در شهرها، برد کم سیگنال ها و درنتیجه هزینه بالای ارائه خدمات است. اما متخصصان عرصه ارتباطات، اخیرا توجه عموم را به سمت یک واقعیت فیزیکی جلب کرده اند. واقعیتی که با نام "فضای سفید" یا فضای بلااستفاده معروف شده.

فضای سفید به بخش هایی از طیف فرکانس رادیویی اطلاق می شود، که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته اند. در حال حاضر بخش های زیادی از طیف فرکانسی، بلااستفاده مانده، به خصوص فرکانس هایی که به تلویزیون های آنالوگ اختصاص داده شده. وجود این فضاها دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، از جمله فراهم کردن فضایی، بین فرکانسی، برای جلوگیری از اختلال فرکانس ها.برخی از دانشمندان معتقدند این فضاها، پتانسیل بسیار زیادی برای انتقال سیگنال های مخابراتی ایجاد می کنند. به طوری که سیگنال ها در فضاهای سفید برد بیشتری از وای-فای، و دیگر سیگنال های رادیویی خواهند داشت. از همین رو، رگولاتور مخابراتی بریتانیا، موسوم به آفکام، از بیست سازمان مختلف خواسته، به مدت 6 ماه، یک سری تحقیقات در زمینه استفاده از فضای سفید، در انگلستان انجام دهند.نام دو غول بزرگ آمریکایی هم در میان لیست سازمان های فعال در این زمینه دیده می شود. گوگل قرار است با استفاده از یک سری دیتابیس های هوشمند، بررسی کند که آیا استفاده از فضاهای سفید، در سیگنال های سایر دستگاه ها، نظیر میکروفون های بی سیم، اختلال ایجاد می کند یا خیر؛ این قضیه از آن جهت دارای اهمیت است که یک سری از دستگاه ها، در مواقع خاص، از فضای مابین فرکانس ها استفاده می کنند.مایکروسافت هم تلاش خواهد کرد، در شهر گلاسکو، با استفاده از همین فضاهای سفید، وای-فای رایگان راه اندازی کرده و شبکه ای از سنسورها را راه بیاندازد. این مطالعه آزمایشی، برای بسیاری از استارتاپ ها و همچنین شرکت های بزرگی چون گوگل و مایکروسافت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا اگر این آزمایشات جواب موفقیت آمیزی به همراه داشته باشند، عرصه برای بکارگیری گسترده از فضاهای سفید برای ارتباطات بدون سیم با پهنای باند بالا و برد زیاد، به خصوص در مناطق دور افتاده، باز خواهد شد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1392 ساعت: 13:05

اگر تا به حال با مرورگر کروم در محیط ویندوز 8 کار کرده باشید، شاید تیتر این خبر زیاد هم برای تان معنی خاصی نداشته باشد. در حال حاضر کروم مانند هر نرم افزار دیگری بر روی بستر ویندوز 8 قرار می گیرد، اما خبرها حاکی از در راه بودن یک سری تغییرات است. اگر در آینده ای نزدیک، در هنگام استفاده از مرورگر کروم حس کردید در محیط سیستم عامل کروم گشت و گذار می کنید، تعجب نکنید.
 
کروم در حالت عادی مانند سایر نرم افزارها، روی دسکتاپ ویندوز 8 اجرا می شود. اما به کمک امکانی که در ویندوز 8 تعبیه شده، می توان آن را طوری تنظیم کرد که در صفحه آغازین ویندوز و در حالت رابط کاربری مترو اجرا گردد (با انتخاب گزینه Relaunch Chrome in Windows 8 mode از منوی اصلی مرورگر). اما گوگل به این حالت نمایش فول اسکرین مرورگر خود اکتفا نکرده و در نظر دارد از رابط کاربری مترو بهترین استفاده را نموده و تجربه استفاده از سیستم عامل کروم را برای کاربران فراهم کند.
 
اگر این تغییر به حقیقت بپیوندد، شما با صفحه ای مشابه سیستم عامل کروم روبرو خواهید شد که مجموعه ای از اپلیکیشن های گوگل نظیر جیمیل، داکس، و یوتیوب در سمت چپ پایین نمایشگر ردیف شده باشند. در این محیط شما قادر خواهید بود چندین صفحه مرورگر را باز کرده و دقیقا مشابه محیط سیستم عامل کروم، با آنها کار کنید.
 
کاملا مشخص است گوگل چه چیزی در سر می پروراند. گوگل با ایجاد یک فضای مشابه سیستم عامل کروم، آن هم در قلب سیستم عامل ویندوز، تلاش می کند اکوسیستم اپلیکیشن های خود را بر ویندوز غالب کند.
 
هنوز مشخص نیست که این نسخه از مرورگر کروم چه زمانی به حالت پایدار رسیده و در دسترس عموم قرار می گیرد. اما به یقین، گوگل قصد جدی برای تحمیل اکوسیستم خود بر روی پلتفرم های دیگر دارد. شاید هم، این اقدام گوگل باعث شود کاربران بیش از پیش به اپلیکیشن ها و خدمات این شرکت در اکوسیستم کروم (حتی بر روی پلتفرم های رقبا)، وابسته شده و عادت کنند.

 
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت: 11:34

طبق تعریف ویکیپدیا، شبکه اجتماعی، پلتفرمی است برای افراد که با افکار و آرای گوناگون، با یکدیگر به اشتراک ایده ها، تصاویر، پست ها، رویداد ها و علایق می پردازند. حال نتایج یک تحقیق نشان داده که انسان ها بیش از آن چه که تصور می شود کلیشه ای هستند. به عبارت دیگر اغلب انسان ها دیدگاه های ثابت و محدودی دارند، یا حداقل در فضایی نظیر فیسبوک اینطور به نظر می رسند.

 

در بزرگترین مطالعه زبانشناسی که توسط پژوهشگران دانشگاه های کمبریج و پنسیلوانیا در مورد الگو های زبانشناختی شبکه های اجتماعی صورت گرفت، بیش از ۷۰۰ میلیون کلمه، عبارت و موضوع از میان پست های ۷۵۰۰۰ کاربر فیسبوک استخراج شد. سپس پژوهشگران کلمات، عبارات و موضوعاتی را پیدا کردند که بیشتر به طور اختصاصی توسط مردان یا زنان استفاده می شد. نتایج تحقیقات شگفت آور بود: زنان اغلب در مورد خرید و موهای شان صحبت می کردند، مردان هم در مورد رویدادهای ورزشی و بازی های ویدئویی.

 

نتایج این تحقیق نشان می دهد که زنان بیشتر از کلمات احساسی شدید استفاده کرده و شکلک قلب را بسیار به کار می برند، مردان هم به شدت از ضمایر ملکی استفاده می کنند و در صحبت های شان اشاره به اشیایی نظیر اکس باکس یا خودرو، و همچنین کلمات رکیک به وفور یافت می شود.

 

گرچه این مطالعه در مورد پست های انگلیسی زبان صورت گرفته، ولی به نظر می رسد ادبیات جاری در فضاهای مجازی تا حدود زیادی مستقل از زبان یا فرهنگ خاصی باشد. این کلیشه ها ممکن است از فرهنگی به فرهنگ دیگر اندکی متفاوت باشند، اما ماهیت کلیشه بودن خود، یعنی ثابت و محدود بودن، را حفظ می کنند.

 

شاید نتایج این تحقیق برای بسیاری از افراد که شبکه های اجتماعی را نماد روشنفکری و محلی برای تلاقی افکار می دانستند، تا حد زیادی نا امید کننده باشد و کسانی را که اعتقادشان بر این بود که شبکه های اجتماعی، نظیر فیسبوک، محیط های حقیقی نبوده و افراد در آنها به ایفای نقش های مورد علاقه شان پرداخته و حفظ ظاهر می کنند، به عقیده شان استوارتر کند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت: 11:22

دریافت کوکی، پاک کردنش و خالی کردن سطل آشغال کوکی و هر چیز دیگر که مربوط به کوکی می شود؛ همه اینها را هر از چند گاهی انجام می دهید به امید آنکه عملکرد رایانه تان اندکی سریعتر شود.

 

کوکی ها از قدیمی ترین قطعات دنیای وب محسوب می شوند که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند. کوکی ها بسته های حاوی اطلاعاتی هستند که توسط سرور به مرورگرها ارسال می شوند و در صورت لزوم نیز از مرورگرها به سرور باز می گردند.

 

حالا گوگل از قصد خود برای پایان داد به دوران آنها سخن می گوید و می خواهد به این اوضاع نامرتب سر و سامانی دهد. این شرکت در حال ساخت یک «شناسنامه ناشناخته برای تبلیغات» است که به طور خلاصه AdID نامیده می شود و می تواند جایگزین کوکی های third-party شده تا با تعقیب کاربران در اینترنت نمایش تبلیغات مرتبط با آنها را ممکن کند.

 

غول جستجو، معتقد است این کار منفعت دو جانبه دارد و مصرف کنندگان و هم شرکت های تبلیغاتی از قِبل آن منتفع می شوند. البته این به شرطی ست که هویت حقیقی کاربران مخفی بماند و تحت حفاظت باشد.

 

فعالان حوزه امنیت وب عمیقاً نسبت به رهبری جهانی گوگل در تبلیغات آنلاین و کنترل کامل بر فناوری که می تواند فعالیت ها را در وب رصد کنند ابراز نگرانی می کنند؛ امری که با محقق شدن این فناوری جدید بیش از پیش میسر می شود.

 

آیا شما به گفته های گوگل درباره ناشناس ماندن کاربران اعتماد دارید؟ در مورد بحث تبلیغات اینترنتی چه نظری دارید؟

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 23:29

در بین سه لپتاپی که امشب دل به روز کرده و از آغاز عرضه آنها خبر داده، بی هیچ چون و چرایی باید به XPS 15 پرداخت. یک لپتاپ ویندوزی با نمایشگر ۱۵ اینچی IGZO و رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل که می تواند تا سقف امکانات زیر را در خود جای دهد:

 
پردازنده ۴ هسته ای هاسول Core i7 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز، گرافیک انویدیا GeForce GT 750M، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت اس.اس.دی، باتری قدرتمند با امکان ۱۳ ساعت استفاده پیوسته، تعداد زیادی پورت؛ همه و همه در بدنه ای از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن به ضخامت ۱۸ میلیمتر و وزن ۱.۹۹ کیلوگرم.
 
قیمت XPS 15 از ۱۴۹۹ دلار شروع می شود که البته این برچسب بر روی مدل پایه آن با نمایشگر 1080p، گرافیک یکپارچه، درایو هیبریدی و باتری کوچکتر خواهد خورد، بنابراین خودتان قیمت مدل فوق فدرتمند آن را حدس بزنید. (تمام مدل ها فاقد درایو نوری هستند.)
 
XPS 13 جدید نیز به پردازنده هاسول و نمایشگر 1080p لمسی مجهز شده و حداقل قیمت آن ۱۰۰۰ دلار است. روکش نمایشگر آن از Gorilla Glass NBT تهیه گردیده و عمر باتری آن برای استفاده با یک بار شارژ نیز ۱۰ ساعت ذکر شده.
 
در آخر، نوبت به XPS 11 با گردن منعطفش می رسد که پیش تر معرفی شده بود و حالا قرار است نسخه به روز شده آن با قیمت ۱۰۰۰ دلار و نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی (اولین نمایشگر QHD در این اندازه) از دو هفته دیگر روانه بازار شود.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 23:15